zaterdag 21 mei 2011

Lammetjesdag...

...in het mooie Aldeboarn! Elk jaar wordt er in mei de zgn. Lammetjesdag gehouden op de Lammesprong in Aldeboarn, een evenement waar vooral veel gezinnen op af komen. Dit jaar hebben ze er dan ook mooi weer bij en is het eigenlijk continue gezellig druk.


Wat dit, met MTB'en te maken heeft? Helemaal niks, bijna net zo weinig als de workout die ik vandaag gedaan heb. Het is dat ik deze workout op mijn Cube MTB gedaan heb, maar echt de bossen in ben ik de laatste weken niet geweest. Waarom niet? Tsja, tijd he...dat is vaak een probleem, tijd en als ik tijd heb, vervoer naar de bossen, aangezien wij 1 auto hebben en Maaike ook nog wel eens moet werken. Zo ook vandaag, of dit weekend. Hele weekend druk ingepland met leuke dingen, feestjes, bbq's en de tijd die er is dan moet Maaike werken en heeft ze de auto mee. Maar vandaag had ik toch zo iets van, ik moet er even uit, dus de fiets gepakt en via de Leppedyk richting Akkrum. Er staat een klein beetje wind maar dat is niet heel erg. Ja en nu, nu sta ik in Akkrum, waar het overigens ook gezellig is vandaag, men organiseert er de 'Reuzedei', waar nu naartoe, een plan heb ik niet, richting Heerenveen dan maar en via de van Sminiawei weer terug naar Aldeboarn?
Al snel ben ik bij het begin van de van Sminiawei, dit schiet ook niet op, km technisch gezien dan he. Dus toch eerst maar door richting Hooibrug en er begint zich een plan te ontwikkelen in mijn hoofd: Eerst langs de zuidkant van de Hooivaart en dan via de noordkant (ook wel De Deelen genoemd) weer terug. Zo gezegd zo gedaan en er komen nu toch al wel wat kilometers op de teller te staan. Alleen begint de tijd wel te dringen, ik moet namelijk vanmiddag nog met heit mee en wil van te voren nog douchen! Terug bij de Hooibrug en weer richting van Sminiawei, nu het laatste stuk de wind in de rug (vandaar ook deze route!) en lekker snel richting Aldeboarn. Ik sla het betonweggetje halverwege over, ik wil namelijk nog even langs de Lammesprong om te kijken hoe druk het daar nog is, heb er niks mee verder, gewoon nieuwsgierigheid.
Ik rij Aldboarn binnen via de Wjitteringswei, telefoon, heit: of we over 10 minuten ook weg kunnen, de BBQ begint eerder dan hij dacht! Ja leuk, ik zit nog op de fiets. 15 Minuten later sta ik klaar, gedoucht en wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten