maandag 2 mei 2011

Liever...

...naar Diever! Nou ja het is een spreuk, maar voor mij gaat dit nog niet helemaal op. Gisteren met Flammert voor het eerst een rondje Diever gedaan. Dat wil zeggen, hij heeft hem al vaker gedaan, voor mij was het de eerste keer en om maar met de deur in huis te vallen: het viel zwaar tegen! Daarbij moet ik ook meteen zeggen dat het waarschijnlijk aan mijzelf ligt, het wou gewoon niet, ik vond het zwaar, voornamelijk door het mulle zand maar ook door de harde wind die je zelfs in het bos kon voelen. Ook had ik al redelijk snel last van een schrale plek op mijn kont, nou dat werkt helemaal niet mee natuurlijk.
Het is als het wat minder droog is wel een mooie route hoor, leuke lange stukken single tracks zonder hobbels, minder leuke stukken single tracks met hobbels en stukken breed pad waar op dit moment dus heel veel mul zand ligt. Ook zitten er een paar stevige klimmetjes in met (door het mulle zand ook) uitdagende afdalingen. De route bevat wel veel hobbels (wortels en kuilen) naar mijn idee, maar ook dat kan weer een gevoel zijn omdat het gewoon niet wilde.
Opvallend was dat het in tegenstelling tot Appelscha, hier erg rustig was op ongeveer hetzelfde tijdstip, we zagen trouwens onderweg ook nog een verkoold stuk hout liggen, ik weet natuurlijk niet hoe lang dat er al ligt, maar bij de recente branden in de buurt was wel mijn eerste gedachte: Idioten!
De route heeft een lengte van zo'n 23 tot 24km, maar aangezien we vertrokken vanaf de camping waar Flammert 'gelegerd' is op dit moment, werd het uiteindelijk 35km.
workout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten