zondag 4 september 2011

Dat was alweer...

...even geleden, 3 weken en een dag om precies te zijn, dat ik voor het laatst op m'n MTB gezeten heb. Vandaag maar weer even naar Appelscha, terwijl de planning Havelte was. Tsja dingen veranderen wel eens namelijk, vooral ook omdat je in Havelte volgens mij niet zo goed een fiets kan huren en in Appelscha wel. We hadden weer een fiets nodig, omdat schoonzus Astrid voor het eerst meeging, dat betekend ook meteen dat Flammert er bij was, ook leuk en dus verzamelen bij Rikus Kramer. Wieger, Eeuwe en Bas maakten het team zo goed als compleet, Bas had z'n oom meegenomen. Deze had namelijk een fiets voor hem bij zich, dus ja dan mag hij ook wel even een rondje meedoen natuurlijk! Meteen ook waren de ambities een stuk hoger, men wilde graag Appelscha en Diever fietsen, zo'n 45km is dat. Wat mij betreft prima, maar ik had aan de 23km (vanaf het centrum Appelscha) genoeg. En ook Flammert en Astrid dachten er zo over. Geen probleem, ieder kan z'n eigen gang gaan en we zien wel hoe en wat, men moest alleen wel even uitvogelen hoe Wieger z'n fiets mee terug te nemen, aangezien die bij mij op de drager stond. Meteen in het begin ging het natuurlijk al fout, de mensen die meer wilden fietsen namen een 'verkeerde' afslag en fietsten al meteen richting Diever. Wij hebben met z'n 3en nog geroepen maar er werd geen gehoor aan gegeven, nou ja we zouden allemaal ons eigen gang gaan, dus laat maar vliegen! Ik moet zeggen dat het wel weer lekker ging, was nog wel wat nat en blubberig, maar dat is juist leuk. Alleen die SPD pedalen van mij, die gaan er toch echt af, ik kan er niet aan wennen, voel me er niet prettig bij heuvel op en stap daardoor (te) snel af, terwijl ik misschien nog wel door kan. De verwachting was dat we wel ingehaald zouden worden door de rest, aangezien die toch iets sneller zijn dan wij, maar we hebben ze tot de parkeerplaats niet weer gezien, blijkbaar zaten ze voor ons op de route. Het was heerlijk fietsweer, hier en daar wel een spatje regen maar de temperatuur was goed het waaide niet hard en geen brandende zon op je knar. Route ligt er met al die plassen en blubber op zich ook wel lekker bij hoor, behalve dan het stukje net voor de hei, dat blijft een hekel punt met allemaal hobbels, niet normaal meer. Op de hei zelf was het weer heerlijk knallen, verstand op 0 en gaan, lekker zo meegaand in de bochten, versnelling omhoog. Daarna m'n favoriete stuk, voordat je naar het bezoekerscentrum kan, dat blijft lekker met die single tracks en die heuvels. Ook de eerste heuvel na de afslag bezoekerscentrum in 1 keer gepakt, maar ja dan ben ik daar zo euforisch over, dat die 2e heuvel me niet meer lukt, nou ja er is nog steeds wel wat te verbeteren en dat maakt Appelscha nog steeds leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten