zaterdag 10 september 2011

Hattem...

..of hattie m niet? Nou ik wel, ik Hattem vandaag wel. In Hattem werd vandaag een zgn. gewenningstocht gereden. Uiteraard heb ik dit even op gezocht bij mijn vriend Google en dit blijkt een tocht te zijn om de mensen die zomers op de racefiets zitten, weer even te laten wennen aan het gevoel van de mountainbike. Toch maar even meegedaan, omdat ik zin had om weer even een tocht te rijden. Het was wel te merken aan het parcours dat het hier geen al te serieuze MTB tocht betrof, want er was geen stuk single track te bekennen! En dat is eigenlijk het enige commentaar wat ik op de tocht heb, voor de rest was het namelijk een leuke en gezellige tocht. In het begin had ik het wel even zwaar, waarbij ik eerst dacht dat het aan mij lag, misschien geen conditie of was er iets met de fiets aan de hand. Maar het had 2 andere oorzaken, de ondergrond was nogal zuigend en dat fiets niet heel erg lekker, maar wat nog veel vervelender was, zeker als je het niet door hebt, het ging heel licht omhoog. Inderdaad vals plat, en dat is zwaar. Maar goed, what goes up must come down en dus had je ook vergelijkbare stukken die naar beneden gingen en dus wel lekker fietsten! Precies op de helft van de 25km was er een verzorgingspost met ranja en een stuk koek, dat ging er wel in. Daarna weer verder over het over het algemeen vlakke parcours. Voor mij uit reedt een man die ik herkende als de persoon die z'n auto achter die van mij had geparkeerd. Ik had het idee dat ik zijn snelheid wel bij kon houden en probeerde dan ook naar hem toe te fietsen. Echter na een paar bochten was ik hem en een aantal voor hem volledig kwijt en juist op dat moment kwam er een hele dikke bult in het parcours, die had ik niet meer verwacht. Wellicht had hij snelheid gemaakt om er bij op te komen en zou ik hem achter de bult wel weer zien. Met moeite kom ik de bult op....maar gewoon iemand op het toch wel lange rechte stuk voor mij. Even later nog een dikke bult met nog een langer recht stuk erachter. Nog steeds helemaal niemand. Zit ik dan verkeerd? Ben ik per ongeluk op het 45km parcours terecht gekomen? Niet heel erg, maar dan hoop ik dat het niet op het begin stuk is. Nou ja niet veel verder kom ik een bordje met 10km tegen, waarschijnlijk de afstand die nog af te leggen is naar de finish. Mijn twijfels beginnen al wat weg te ebben...wellicht dat de 'achterparkeerbuurman' fout was gereden? Nog even een zwaar stuk met veel zand...het is maar goed dat het geregend heeft, anders was het hele parcours wel erg mul geworden met al dat zand, niet alleen hier maar overal ligt veel zand. Het gaat nu voornamelijk licht naar beneden, wel zo prettig! Vlak voor het einde is er nog de mogelijkheid om de fiets even af te spuiten, dit doe ik maar want de fiets is wel erg smerig geworden, niet dat dat heel erg is, maar dan hoef ik thuis niet nog een keer. Bij de finish de fiets op de auto en nog even een kop koffie halen. Kom ik terug...zie ik daar de verloren buurman terug, hij was inderdaad verkeerd gefietst en snapt nog niet hoe ie dat nu had. Al met al was het weer een leuke dag, maar ik zal niet zo snel weer een gewenningstocht gaan fietsen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten