zaterdag 12 maart 2011

Daar zijn we weer...

...in Appelscha! Flammert pikt me vandaag thuis in Aldeboarn op, de zon schijnt het is een graad of 12. Ik heb mijn lange broek aan en mijn trainingsjasje, maar als we uitstappen in Appelscha besluit ik de lange broek en het jasje in de auto te laten. Dit blijkt een schot in de roos, want het is heerlijk weer!
We hebben afgesproken dat Flammert vooruit rijdt, omdat hij nou eenmaal sneller kan en misschien wel 2 rondjes kan doen over de route van bijna 18km, terwijl ik er 1 doe. Het is veiliger om met z'n 2en te fietsen, omdat het nou eenmaal zou is dat er wat kan gebeuren, maar aangezien deze route veel wordt gefietst is de kans groot dat mocht er iets gebeuren, je snel gevonden wordt. En ook gaat, vanwege mijn nog slechte conditie, mij het praten onderweg niet zo goed af en neemt dat nog meer adem weg die ik al broodnodig heb. Dus het lijkt mij wel een keer prettig en mijn broer ook gelukkig.
Weer de eerste klimmetjes niet kunnen halen, nou ja jammer dan, dan maar door! Al snel word ik ingehaald door een veel snellere fietser! Maar goed gelukkig is het op een plek waar het makkelijk kan en zit ik hem niet in de weg. Ook vandaag heb ik echt veel zin, net als vorige week konden de dagen me niet snel genoeg voorbij gaan. En het goede weer zorgt voor een nog beter humeur, het fietsen gaat er ook beter door trouwens. Ook nu weer hobbels, die nog steeds niet lekker zijn, maar ik kan ze beter hebben. Het alleen fietsen in eigen tempo gaat me veel beter af en aan het einde had ik gewoon een voldaan gevoel ipv helemaal kapot te zijn!
Onderweg kom ik allemaal oranje linten tegen en een aantal andere bordjes, natuurlijk men heeft de route uitgezet voor de toertocht (TT)van morgen, waar ik helaas niet aan mee kan doen, ook dat lijkt me wel een keer mooi. Bij het punt van de verbindingsroute naar Diever zie ik dat de toertocht richting Diever gaat, jammer, 1 van de mooiste stukken van de vaste route van Appelscha wordt dus niet meegenomen!
Na een plaspauze (valt ook nog niet mee met z'n fietsbroek aan) lekker doorgefietst, kom ik daar een 2tal heren tegen die in tegengestelde richting op de route fietsen, levensgevaarlijk man! Op dat stuk viel het mee, maar als je op klimmetjes en afdalingen zit, wil je dat echt niet! Idioten...
Op het punt aangekomen waar we vorige week een praatje gemaakt hebben, komen er 3 mtb'ers met lintjes om achter me aan, oke dan, de route bouwers van de TT, het leukste deel van de vaste route zit er dus wel in! Even een praatje gemaakt en vervolgens door...richting het klote stuk en de hei. Nou het klote stuk viel wel mee en de hei was geweldig! Eerst door de sloot ipv over het bruggetje, later op de single track was het gewoon knallen aangezien er nu bijna geen wind stond en het niet zo koud was, zalig!
Even weer wat drinken en eens even via de telefoon op Endomondo kijken of ik ook kan zien waar Flammert is. Mmmm door de zon en het plastic zakje zie ik het scherm niet goed, laat maar. Verder dus! Nog een klein heuvelig stukje, komt daar opeens mijn broer aan, ook in tegengestelde richting, dus ook een idioot, Samen het laatste stukje nog even in volle vaart gedaan! Heerlijk! Volgende week Appelscha en Diever maar eens combineren? Moet toch oefenen als ik op 27 maart de TT in Zuidwolde wil gaan rijden!
Even mijn Endomondo workout bekijken.....ja hoor, is ie stil gaan staan op het moment dat ik met mijn telefoon ben gaan prutsen net na de hei....prutser!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten