woensdag 22 juni 2011

Buurtjes...

...on bikes! Gisteren Appelscha weer eens even met een bezoek vereerd, samen met een aantal buren: Bas, Eeuwe en Wieger. Een paar dagen terug bleek namelijk al dat Eeuwe af en toe ook op de mountainbike zit, met een aantal van zijn collega's. Op de buurt bbq kwam dit ter sprake en of ik dan ook een keer mee wilde. Nou ja dat wil ik wel natuurlijk, Bas en Wieger die het nog niet eerder hadden gedaan, hadden er ook wel oren naar. Voor hun dan ook wat fietsen geregeld en dinsdagavond om half 7 waren we al in Appelscha, Eeuwe's collega's stonden al klaar.
Richting de route en de eerste bult, zowaar, voor het eerst kwam ik er bij op! Tenminste gewoon op de fiets zittend en niet met de fiets aan de hand lopend, dat was al een opsteker, dit kon nog wat worden. Nou dat viel even tegen, al snel merkte ik dat het niet wilde. Waar het precies aan ligt weet ik nog niet, misschien had ik mijn dag gewoon niet, maar de heren gingen ook rap van start en ik, die eerst warm moet draaien probeerde in dat tempo mee te gaan. Overbodig te zeggen dat dat niet lukte. Ik weet wat ik kan en wat niet en tempo rijden is iets wat ik nog niet kan, de conditie is daar nog te slecht voor. Regelmatig moest men dus even op mij wachten en dat is dan weer iets waar ik niet zo goed tegen kan, wil niet dat mensen op mij moeten wachten, plus dat ik er dan alsnog tegenaan ga fietsen ipv m'n eigen pace. Duidelijk aangegeven dat men maar moest gaan, ik ken de route en mocht er iets gebeuren er zijn wel meer mensen in de baan toch? Het ging daarna al wat beter ik kom in mijn ritme en dan hou ik het vol. Duidelijk was dat 1 van de collega's ook iets harder ging in het begin dan dat hij uiteindelijk vol kon houden, want nadat ik hem had ingehaald kon hij mij zelfs niet meer bijhouden.
Iets wat ik trouwens in Appelscha nog niet eerder had meegemaakt was dat het relatief nat was, hier en daar grote plassen en modderpoelen. Dat ken ik van Beetsterzwaag, maar zeker niet van Appelscha. Wel lekker, dat wel! M'n eindtijd was niet best, sterker nog het was het slechtste tot nu toe! Niet weer met de buurtjes/collega's mee? Jawel hoor, maar dan wel gewoon in mijn eigen tempo...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten