vrijdag 17 juni 2011

Sportdag...

...bij de RDW! Vandaag was de 2jaarlijkse sportdag bij ons op het werk, het ene jaar heb je de fietsdag, het andere is de sportdag. Op de sportdag kun je ook weer fietsen, ik weet het, heel verwarrend dat was het voor mij ook. Ik had de oproep voor de sportdag wel gezien, maar ik dacht, die laat ik wel aan me voorbij gaan, daar heb ik niet zoveel zin in, moet ook zeggen dat ik het affiche niet eens goed bekeken had. Dat bleek ook wel toen Geert Doensen mij vroeg of ik ook meedeed aan de MTB clinic. Ik keek hem vragend aan, maar begreep van hem al snel dat dat op de sportdag was, had ik nooit zien staan!
Toch maar opgegeven voor de sportdag en dan wel voor het onderdeel MTB. Al redelijk vroeg verzamelen in Heerenveen bij het keuringsstation om vervolgens met z'n allen met de bus naar Driebergen te gaan, daar aangekomen (we waren wat aan de late kant) meteen omkleden en een fiets uitzoeken. Helaas door gebrek aan eigen vervoer, m'n eigen fiets niet mee kunnen nemen en moest ik daar een fiets uitzoeken. Ik weet niet wat voor fietsen het waren, maar helemaal sterk kwam het niet op mij over. Gelukkig had ik mede door mijn lengte al een iets nieuwere fiets. De kleinere fietsen waren namelijk oud en zonder vering.
De clinic werd verzorgt door mensen van MTBClinic.nl en dat ging hartstikke goed moet ik zeggen, zeker als je bedenkt dat ze een week voor het event nog werden ingeschakeld door de organiserende partij. Normaal nemen ze hun eigen fietsen mee (Treks) maar aangezien de fietsen nu al besteld waren moesten ze het daar mee doen.
Eerst fietsen we met z'n allen naar een veldje, waar uit de greppel een aantal wippen en grote takken werden getoverd, eerst techniek training! Ik fiets inmiddels al een poosje, maar nog nooit training gehad en ik had dan ook een groot aantal: OH doe je dat zo momenten.
Daarna stukje verder fietsen, om aan te komen bij een bult en leren hoe je daar omhoog fiets. Dat gaat steeds beter en ben benieuwd of het me nu wel lukt in Appelscha bij de eerste bulten omhoog te komen. Weer verder om ergens halverwege van Karst Zijlstra (wellicht bekend van tijdschrift Fiets nog te leren hoe je onder een lage tak door kan fietsen.
Route vervolgd en een paar schitterende stukken gehad! Vooral het stuk single track langs de A12 was geweldig! Lekker smal, afgrondje aan de linker kant, wat glooiing erin. Op het einde nog even 2 wigjes voor je overheen kan, iets met padden ofzo. Nou de eerste heb ik gepakt, maar ging bijna over m'n stuur eraf, dus de 2e maar even gelaten! Al met al veel leuker dan vorig jaar en wat mij betreft huurt de RDW deze organisatie altijd in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten