zondag 10 april 2011

Zadelpijn...

...viel reuze mee vandaag! Dat had ik echt niet verwacht. Goed, had natuurlijk nu wel mijn fietsbroek met kussentje op de kont aan, zoals ik dat altijd noem, maar had na de 30km op Ameland gisteren, toch echt verwacht dat ik meer last zou hebben.
Om half 11 met Flammert begonnen aan een rondje op de vaste route van Appelscha. Maaike en m'n schoonzus met de kinderen waren ook mee, althans mee naar Appelscha. Ze hebben zich vermaakt in de speeltuin tot wij klaar waren met fietsen.
Wat was het schitterend weer en het waaide veel minder hard dan de dag ervoor, ik had de gok genomen om in het kort te fietsen, oftewel korte mouwen en korte broek, Flammert was in het lang. Het zat er ook nog een beetje tussenin, bij de meer open en zonnige stukken was kort het lekkerst, bij de dichte donkere stukken lang. Zoals gezegd viel de zadelpijn reuze mee, ook op de hobbelige stukken. Waar ik nog wel veel moeite mee had waren de bulten meteen in het begin. Op één of anderen manier wil dat nog steeds niet goed, komt misschien ook omdat ik mezelf nog niet 'vast' vertrouw of gewoon omdat ik eerst wat tijd nodig heb om warm te draaien. Daarnaast gaat het inklikken met de SPD's ook nog voor geen meter, dit komt mede doordat ik op de pedalen maar aan 1 kant vast kan zitten en dat is gewoon niet handig. Binnenkort toch maar eens kijken voor een paar Shimano SPD M520 pedalen ofzo, wel zo makkelijk.
De route was in het begin ook enigszins gewijzigd en op andere plekken was ook duidelijk te zien dat er onderhoud was gepleegd, goed bezig! Zoals gezegd heerlijk weer en Flammert had wel zin in 2 rondjes. Al snel heb ik dat idee laten varen want ik kon wel merken dat ik de dag ervoor 30km had gefietst, ik was moe en de benen wilden net na de helft eigenlijk al niet meer. Geen goed idee om voor een fietsafspraak een dagje op Ameland te gaan fietsen dus. Blijkt net voor het snelle stuk hei ook nog eens dat ik een schroefje kwijt ben uit m'n schoen, zodat de cleat niet meer goed en recht vast zit, waardoor ik niet meer in kan klikken. Heb ik dat!
Snel gerepareerd en weer door, met snelheid over de hei, wat een heerlijk gevoel is dat. Net als het laatste stuk na het hek, voor mij één van de lekkerste stukken van de route, misschien omdat het einde in zicht is, maar het is gewoon snel, heuvelachtig en leuk! Na 1 rondje ben ik afgestapt, mijn workout stopgezet en terwijl Flammert nog een rondje deed ben ik heerlijk uit de wind in de zon gaan zitten. Genieten met hoofdletter G!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten